Гурток "ДЖУРА" 2021-2022

 







КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

гуртка «Джура»

 

п/п

Назва розділу

 

Дата

І.

Вступне заняття

 

1.

Ознайомлення з порядком і планом роботи. Основна мета і завдання гуртка.

 

ІІ.

Вивчення історії України, рідного краю, козацтва, українських військових формувань визвольних змагань боротьби за незалежність, сучасних ЗСУ

 

2.

Історія рідного краю як віддзеркалення загальної історії України.Ознайомлення з історією існування рідного міста та його виникнення.Історико-краєзнавчі джерела про рідний край. Місця історичних подій.

 

3.

Круглий стіл «Українське військо періоду козаччини»

 

4.

Розкриття «білих плям» історії краю. Чи козацького ми роду? Місця таборування козаків. Козацькі прізвища та роди нашого краю. Гетьманські столиці.

 

5.

Фестиваль «День українського козацтва»

 

6.

Похід по місцях козацької слави

 

7.

Історія боротьби за незалежність України. Українські військові формування періоду визвольних змагань за єдину і соборну Україну.

 

8.

Написання рефератів, пошуково-дослідницьких робіт. Публічні виступи на міських заходах. Створення добірок «Герої не вмирають» про героїчні подвиги воїнів сучасності.

 

9.

Перегляд історичного кінофільму

 

10.

Історія створення сучасних збройних сил України. Героїчні подвиги українських воїнів сучасності. Учасники АТО.

 

11.

Брей-ринг «Знавці українського козацтва та Запорізької Січі»

 

ІІІ.

Вивчення культури та побуту українців, обрядів, традицій і звичаїв українського народу, календаря народних та церковних свят, основ українського звичаєвого права, життя та діяльності видатних українських  діячів

 

12.

Запорозька Січ. Вивчення побуту, місця проживання козаків. Поняття «козак», його морально-психологічна суть. Козацьке побратимство. Кодекс лицарської звитяги та честі.

 

13.

Екскурсія до міського краєзнавчого музею

 

14

Семінар «Життя та діяльність видатних українських діячів» Зміст, сутність поняття «історична місія»

 

15.

Презентація звичаїв та традицій

 

16.

Бліц турнір «Культура та побут українців»

 

17.

Пошуково-екскурсійне заняття уміській бібліотеці «Діяльність видатних українських діячів»

 

18.

 

 

19.

Козацтво: історична давність захисних і консолідуючих національних функцій. Козацька регула. Основи українського звичаєвого права. Календар народних та церковних свят.

 

20.

Написання сценаріїв з нагоди церковних, народних та календарних свят

 

21.

Конкурсна програма «Козацька естафета»

 

IV.

Духовні цінності та заповіді українського народу

 

22.

Козацький рівень культу Роду і народу, культ Батька–Матері, Дідуся–Бабусі. Батько–захисник сім’ї, творець історії, державності. Рівноправність української сім’ї. Мати–Брегиня роду. Значення християнської віри для козаків – служити Богові, Батьківщині, Ближньому.

 

23.

Планування заходів «Добре діло – найвищий дар одне одному.»

 

24.

Шкільне свято «Роде наш красний»

 

25.

Проект «Добре діло юних Джур»

 

V.

-                                                        Самоврядування. Основи самовиховання, самовпорядності, пластової методики сходинок (кроків).

Створення рою (куреня). Розподіл обовʼязків залежно від завдань.

 

26.

Козацька Рада (самоуправління, козацьке коло). Створення дитячого (юнацького) обʼєнання – рою.

 

27.

Вибір ройового отамана. Створення об’єднання навчального закладу – куреня. Вибори отаманів. Розподіл обов’язків: отаман, писар, обозний, скарбник, осавул, хорунжий, бунчужний, суддя, довбиш, товмач, шафар.

 

28.

Основи пластової методики сходинок (кроків).

 

29.

-                                                        Ігри на згуртованість колективу, на визначення лідерів та формування колективу (команди).

 

30.

Поняття про соціальну згуртованість: учні (вихованці, студенти, слухачі), навчальний заклад,  педагоги, батьки (батьківський комітет), влада, громадськість. План спільних дій.

 

31.

-                                                        Виступ-представлення рою на шкільному святі.

 

32.

-                                                        Роль виховника, впорядника, провідника. Вибір мети, своєї ролі в колективі, усвідомлене, зацікавлене навчання чомусь – подолання сходинок до мети («крок до мети»).

 

33.

-                                                        Написання сценарію та підготовка до проведення Козацької Ради

 

34.

-                                                        Свято Козацької Ради (урочисте свято із залученням батьків,  навчального закладу, громадськості та місцевої влади, представників козацьких організацій за окремим сценарієм).

 

35.

-                                                        Співпраця з громадськими організаціями військово-патріотичного спрямування. Перегляд презентації досягнень.

 

VI.

Домедична допомога та дії у надзвичайних ситуаціях. Проведення рятувальних робіт

 

36.

Загальне уявлення про анатомію людини. Поняття про рани. Види ран та кровотеч. Накладання повʼязок. Накладання кровоспинного джгута. Правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях та пораненнях.

 

37.

Накладання повʼязок. Накладання кровоспинного джгута. Порядок стискання судин для зупинки кровотечі. Виготовлення нош із підручних засобів та матеріалів.

 

38.

Транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях та пораненнях.

 

39

Перша допомога при тепловому і сонячному ударах, водно-солевий баланс, питний режим та знезараження води. Перша допомога при ураженні електричним струмом. Перша допомога при харчових отруєннях, отруєннях грибами, ягодами, травами. Перша допомога при утопленні. Допомога при захворюваннях. Поняття про втрату свідомості та шок. Загальне уявлення про смерть, ознаки смерті, порядок проведення реанімації.

 

40.

Порядок проведення штучного дихання та непрямого масажу серця.

 

41.

Змагання серед вихованців рою «Юний рятівник»

 

VII.

Військова підготовка, стрільба з пневматичної, малокаліберної та автоматичної зброї

 

42.

Основи захисту Вітчизни. Конституція України про призначення Збройних Сил та інших військових формувань України. Державна та військова символіка України. Товариство сприяння обороні України (ТСОУ) – оборонно-патріотична громадська організація.

 

43.

Загальновійськова підготовка. Поняття про військові статути.Муштровийвпоряд. Військові звання та знаки розрізнення (в т.ч. в НАТО). Козацька старшина. Суть та значення військової дисципліни. Начальники (командири) та підлеглі, старші та молодші, їх права та обов’язки.

Ознайомлення із стройовим статутом ЗСУ та традиціями українського військового впоряду (УСС, УНР, УПА, пласт, Всеукраїнська гра «Джура»).

 

44.

Стройова підготовка (Впоряд). Строї (Лади) та їх (хвати) елементи. Попередня та виконавчі команди (накази). Стройове положення (Муштрова постава). Виконання команд (хватів) «Ставай. Шикуйсь» («Рій – до мене, збірка», «Рій, у лаву – збірка шикуйсь»), «Шикуйсь», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно» («Спочинь», «Розхід»).

 

45.

Повороти на місці. Команди (хвати) «Право-руч», «Ліво-руч», «Кругом» («Обернись»). Рух стройовим (ладовим рівним)  та похідним кроком. Команди (накази) «Кроком руш» («Ходом руш»), «На місці», «Стій» («Спинись»), «Рій, до двох – відлічи».

 

46.

Військове привітання, представлення рою. Вихід із строю, підхід до начальника, повернення до строю (Вихід з лави підхід до провідника).

 

47.

Шикування відділення (рою) у розгорнутий і похідний стрій (лад). Перешикування відділення (рою) з однієї шеренги (лави) у дві і навпаки (шикування та перешикування в однолаву та дволаву).

 

48.

Військове вітання рою на місці та під час руху. Відповіді рою на привітання і поздоровлення. Виконання стройових прийомів (муштрових хватів) (в т.ч. показове, творче виконання, складена композиція). Виконання стройової (ладової) пісні.

 

49.

Вогнева підготовка. Загальна будова пневматичної та малокаліберної гвинтівки, їх характеристика та принцип дії.

 

50.

Виконання стрільби із пневматичної та малокаліберної гвинтівки.

 

51.

Виправлення помилок при стрільбі, їх усунення. Тренування у стрільбі.

 

52.

Вивчення будови автомата АК (М-16 та інших видів стрілецької зброї) на малогабаритних або повногабаритних макетах (плакатах), характеристики і принцип дії. Збирання та розбирання автомата АК.

 

53.

Основи тактики стрільби, робота у команді. Гра «Лазертаг»

 

54.

Проведення конкурсу «Стрілець рою»

 

VIII.

Прикладна фізична підготовка, освоєння елементів бойових єдиноборств

 

55.

Самовдосконалення фізичного стану. Фізична культура і спорт.

 

56.

Спеціальні вправи для розвитку різних груп м’язів, вправи на витривалість, координацію, гнучкість, спритність, швидкість. Човниковий біг.

 

57.

Біг на 100 метрів з рівномірним прискоренням, біг на200, 400, 800 метрів.

 

58.

Загальна фізична підготовка (ЗФП)

 

59.

Біг з повторним прискоренням на 15-20 метрів та вільний біг між ними. Метання в ціль та на відстань.

 

60.

Стрибки в довжину, висоту, у «кроці», зі скакалкою, через перешкоди, опорні стрибки.

 

61.

Бойові єдиноборства

 

62.

Основні стійки, кроки та базові рухи в рукопашному бої

 

63.

Комплексні силові вправи

 

64.

Бойові мистецтва захисту та нападу.

 

65.

Загальна фізична підготовка (ЗФП). Підготовка до силових змагань.

 

66.

Лекція. Гімнастика та акробатичні вправи з елементами бойових мистецтв.

 

67.

Хореографія з елементами бойових мистецтв

 

68.

Включення основних елементів бойових мистецтв до культурно-мистецької програми «Ватра»

 

69.

Козацькі та народні ігри та забави «Лава на лаву» («Штовхач»), «Перетягування линви (воза)», «Лазіння по голоблі (линві, канату) «за чоботами», рух «гусячим кроком», метання «гарматного ядра»

 

IX.

Туристсько-спортивна підготовка

 

70.

Види спортивного туризму: пішохідний, водний, гірський, велосипедний, лижний. Відродження кінного туризму. Рух групи у поході. Залежність швидкості руху від рельєфу, характеру місцевості, наявності перешкод.

 

71.

Орієнтування на місцевості.

 

72.

Участь у змаганняхзіспортивногоорієнтування.

 

73.

Виготовленнякартоктопографічнихзнаків. Топографічніігри, диктанти, завдання.

 

74.

Роль спорядження для успішного проведення походу та організації таборувань (вага, надійність, компактність). Види спорядження (загально туристське та спеціальне, індивідуальне та групове тощо). Індивідуальне спорядження. Одяг та взуття. Намети та їх види. Основні вимоги до спорядження. Догляд за спорядженням. Комплектація ремонтного набору.

Мотузки (основні та допоміжні), особливості їх використання. Карабіни та інші технічні засоби. Страху вальні системи.

Основні туристські вузли. Технікав’язання та призначення.

 

75.

Практичне заняття. В’язання туристськихвузлів.

 

76.

Туристичнийпохід «Кудрин Яр»

 

77.

Орієнтування на місцевості. Поняття про карту (мапу) і план. Види карт. Масштаб (мірило). Визначення відстані на мапі та місцевості. Компас, його будова та призначення. Визначення сторін світу за допомогою компаса, небесних світил та місцевих прикмет. Особливості орієнтування під час рейду-походу. Умовні знаки топографічних та військових карт.

 

 

78.

Визначенняазимутів на місцевості. Читаннязнаків карт спортивногоорієнтування.

 

79.

Робота з компасом, курвіметром, транспортиром, візирноюлінійкою. Рух за визначеним азимутом. Визначеннясторін горизонту за місцевими предметами.

 

80.

В’язаннявузлів.Бухтування та розбухтування мотузок.

 

81.

Поняття про бівуак  (ночівлю, табір). Вимоги до місця (безпека, наявність джерел питної води, дров (палива), можливість зручного розташування наметів). Порядок дій окремих учасників та групи при влаштуванні бівуаку. Зняття бівуаку. Прибирання місця привалу (ночівлі, табору). Вибір місця для вогнища (багаття). Правила протипожежної безпеки. Різні типи багаття та їх призначення. Розпалювання багаття в т.ч. за несприятливих погодних умов. Сушіння одягу та взуття. Режим дня. Дозвілля в поході (ночівлі, таборуванні).Загальні відомості про організацію харчування в поході (таборуванні).

 

82.

Подоланняперешкод. Участь у змаганняхзіспортивного туризму. Укладання рюкзака.

 

83.

Складання та розбирання намету. Розпалюваннявогнища. Практичнінавичкикористуваннясокирою, пилкою, лопатою, ремонтним набором. Приготуванняїжі.

 

84.

Ігри та забави. Рейд-похід.

 

X.

Таборування(виїзне)

 

85.

Вибір маршруту та ночівлі.

 

86.

План та програма таборування.

 

87.

Повідомлення про місце та план таборування.

 

88.

Подоланняпростихперешкод.

 

89.

Ігри та забави, конкурси, вікторини, змагання.

 

90.

Конкурс «Впоряд»

 

91.

Конкурс «Стрільба з пневматичної гвинтівки»

 

92.

Туристична смуга перешкод

 

93

Екскурсія до м. Путивль

 

94.

Вечірня ВАТРА

 

95.

Кросовий похід

 

96.

Тематичні гутірки.

 

97.

Повідомлення в соціальних мережах та ЗМІ.

 

XI.

Участь у волонтерських та інших масових заходах

 

98.

Участь у районному  етапі всеукраїнської військово-патріотичної дитячо-юнацької гри «Сокіл» («Джура»)

 

99.

Участь у волонтерських заходах міста

 

100.

Участь в обласному етапі всеукраїнської військово-патріотичної дитячо-юнацької гри «Сокіл» («Джура»)

 

XII.

Підсумки навчального року, завдання на літо

 

101.

Підведення підсумків року

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар